Tyto obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") upravují vztahy (práva a povinnosti) mezi Kupujícím a Prodávajícím - společností Studio PLOC s.r.o., v oblasti prodeje zboží a služeb (zejména kancelářského nábytku, židlí a vybavení kanceláře, a to zakázkové i nezakázkové výroby) vzniklé na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího - www.studio-ploc.cz.
Kupujícím doporučujeme seznámit se s obchodními podmínkami a reklamačním řádem před objednáním zboží. Zasláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí.
Tyto obchodní podmínky byly vypracovány v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 a násl. zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Obchodní společnost Studio PLOC s.r.o. se sídlem Na Pankráci 449/11, Praha 4, 140 00, IČ 02690080 a DIČ CZ02690080 , která je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 222432 (dále jen „prodávající").
Název e-shopu: www.studio-ploc.cz
Adresa provozovny: Na Pankráci 449/11, Praha 4, 140 00
Kontaktní adresa: Na Pankráci 449/11, Praha 4, 140 00
Telefon: +420 732 424 667
E-mail: obchod@studio-ploc.cz
Provozní doba: Po, St: 09.00–14.00 a Út, Čt, Pá: 13.00–18.00
Prodávající se zavazuje reagovat na písemnou či elektronickou korespondenci kupujícího neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Kodex chování: Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
Poprodejní servis: Prodávající neposkytuje kupujícím poprodejní servis, není-li domluveno jinak.
„Kupujícím" se rozumí Spotřebitel - zákazník internetového obchodu www.studio-ploc.cz, který na rozdíl od Prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky z internetového obchodu www.studio-ploc.cz (dále jen "internetový obchod") Kupujícím prostřednictvím kliknutí na políčko "Objednat s povinností platby" a přijetím objednávky Prodávajícím.
Kupující na poskytnutý email bezprostředně po odeslání objednávky obdrží automaticky generované potvrzení o přijetí objednávky se shrnutím objednávky a těmito obchodními podmínkami ve znění účinném ke dni objednávky (tvoří nedílnou součást kupní smlouvy).
Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení a převzetí zboží. Po přijetí objednávky je možné ji měnit pouze výslovnou dohodou obou smluvních stran.
Pro uzavření kupní smlouvy poskytuje Kupující své jméno a příjmení (případně jméno firmy, IČ, DIČ a kontaktní osobu), dodací adresu (případně fakturační), telefonní a emailový kontakt. Dále určuje způsob úhrady kupní ceny a způsob dodání požadovaného zboží.
Odesláním objednávky Prodávajícímu prostřednictvím kliknutí na políčko "Objednat s povinností platby" Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí. Na tyto podmínky je Kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v případě, že:
V případě, že tato situace nastane, Prodávající se zavazuje neprodleně kontaktovat Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka neprodleně převedena zpět na jeho účet nebo adresu, případně osobně předána v provozovně.
Nákresy, fotografie, barvy, váha a rozměry zboží, které jsou v internetovém obchodu uvedené jsou pouze informativní, pokud nejsou výslovně označeny jako závazné.
Při objednávání je nutné vzít v úvahu, že elektronické vzorníky látek, kovů a ostatních materiálů se mohou při zobrazení na různých monitorech lišit od barev skutečných. Doporučujeme před objednáním navštívit osobně studio prodávajícího nebo si vyžádat zaslání vzorníků Českou poštou. Při reklamaci nebude brán ohled na rozpor mezi skutečným a elektronickým barevným zobrazením provedení.
Dodací lhůta objednaného zboží je odvozena jeho typem a charakterem (zakázková výroba / produkty skladem) a je stanovena v popisu výrobků v internetovém obchodě. Standardní dodací lhůta produktů zakázkové výroby je 1 - 12 týdnů podle typu zboží a výrobce. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, Prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů, nedomluví-li se strany jinak.
Dodací lhůta začíná běžet okamžikem uhrazení zálohy/zálohové faktury a je splněna dnem odeslání zásilky nebo dnem připravení zboží k osobnímu odběru Kupujícím.
Prodávající je oprávněn k částečným dodávkám zboží. Dodací lhůty se mohou prodloužit v případě neočekávaných Prodávajícím nezaviněných skutečností (např. neočekávané stávky, zásahy vyšší moci, nezaviněné překážky na straně dodavatelů Prodávajícího). V tomto případě je uplatnění finančních nároků z důvodu prodlení vůči Prodávajícímu vyloučeno. Přímé škody vzniklé z důvodu prodlení dodání zboží, zaviněného Prodávajícím, lze uplatnit pouze do výše hodnoty zboží v prodlení.
Dobu dodání u zakázkové výroby Prodávající telefonicky či emailem Kupujícímu upřesní dle informací z výroby po zadání do výrobního procesu.
Způsob dodání zboží si Kupující určuje v objednávce, stejně tak jako místo doručení zboží, tj. doručovací adresu. Uvedené možnosti dodání jsou bezplatné bez závislosti na ceně objednaného zboží.
Zboží je možné Kupujícímu dodat následovně:
Převzetí kompletního a nepoškozeného zboží stvrzuje Prodávající/přepravce a Kupující podpisem na dodacím listě zboží. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval a v případě, že je zboží poškozené, sepsal s řidičem přepravy zápis o škodě a co nejdříve informoval Prodávajícího.
Při dodání zakoupeného zboží se Prodávající zavazuje vystavit a dodat emailem fakturu se všemi potřebnými náležitostmi účetního daňového dokladu. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží a zaplacení celé kupní ceny (hotově nebo připsáním platby na účet Prodávajícího).
Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží Kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.
Nepřevezme-li Kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen Prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10 Kč, maximálně však 300 Kč. Prodávající je oprávněn poté, co Kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně Kupujícího v nezbytně nutné výši je Prodávající oprávněn vůči Kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
V případě, kdy Kupující nepřevezme zboží, je Prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost Kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením.
Ceny jsou u každého produktu viditelně stanovené. Ceny nabízeného zboží jsou aktuální a platné ke dni zobrazení nabídky. Ceny jsou konečné, tj. včetně DPH (případně všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit). Prodávající si vyhrazuje právo změny ceny.
Balné ani cenu za dopravu Prodávající neúčtuje.
Platba za zboží v internetovém obchodě je možná následujícími metodami:
Platba probíhá způsobem zvoleným Kupujícím v objednávce.
Prodávající je oprávněn požadovat před dodávkou úhradu zálohové platby ve výši až 100% hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven daňový doklad o přijetí platby "Zálohová faktura". Po dodání zboží je na daňovém dokladu "Faktura" hodnota zálohy odečtena. Při nezaplacení požadované zálohy do 14 dnů od vystavení objednávky bude příslušná objednávka automaticky zrušena. Dodací lhůta zboží se počítá od připsání celé zálohové platby na účet Prodávajícího.
Většinu našeho nábytku, jako jsou židle, sedačky a kancelářský nábytek dodáváme v demontovaném stavu a instalace zboží ani montáž nejsou součástí kupní smlouvy. V případě zájmu si můžete instalaci zboží a montáž u nás doobjednat.
Prodávající nabízí montáž zakoupených kancelářských židlí za poplatek 500 Kč/ks a stolů za poplatek 2 000 Kč/ks + dopravné servisního technika (15 Kč/km z místa sídla prodávajícího). Ceny za montáž a dopravné technika jsou uvedeny bez 21% DPH.
Vlastnické právo přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží a zaplacení kupní ceny.
Pro nákupy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu www.studio-ploc.cz má Kupující, jako Spotřebitel v souladu s § 1829 občanského zákoníku, právo u zboží nezakázkové výroby (zboží skladem) odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne následujícího po dni dodání zboží, a to bez udání jakéhokoliv důvodu. V případě nákupu v rámci podnikatelské činnosti nárok na odstoupení od smlouvy nevzniká.
Uvedená lhůta 14 dnů je určena k tomu, aby se Kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit také kdykoliv před dodáním zboží.
Rozhodne-li se Kupující pro odstoupení v této lhůtě, je nutné zaslat písemné nebo elektronické odstoupení od smlouvy, případně jej osobně předat na adresu Prodávajícího. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od Kupujícího přijal. V případě, že bylo Kupujícímu zboží dodáno Prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného.
Nejpozději ve stejné lhůtě je Kupující povinen Prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. To neplatí, pokud mu Prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Zboží by mělo být vráceno Prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní vč. veškerého příslušenství, čisté, nejlépe v původním obalu. Zboží by mělo být vráceno včetně kopie dokladu o koupi.
Náklady na vrácení zboží nese Kupující.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Dojde-li u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je Prodávající oprávněn vůči Kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.
Kupující bere na vědomí, že nelze odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit zejména u smluv na dodávku zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (zboží označené jako zakázková výroba).
Veškeré nabízené produkty, které nedržíme skladem my nebo naši dodavatelé, jsou vždy vyráběny na přání a dle specifikace konkrétního klienta a mají označení zakázková výroba. Výrobek, který není skladem a byl vyráběn podle přání zákazníka a pro jeho osobu, nezakládá právo spotřebiteli odstoupit od smlouvy bez udání důvodu. Upozorňujeme, že tyto výrobky tedy lze vrátit pouze z důvodu špatné kvality.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Prodávající důrazně Kupujícímu doporučuje před prvním použití prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V opačném případě se Kupující vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.
Prodávající odpovídá za to, že prodávaný výrobek při převzetí nemá vady. Tím se rozumí, že výrobek má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, Prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Vykazuje-li prodávaný výrobek vady nebo nemá vlastnosti v předchozím odstavci uvedené, má Kupující právo nejpozději do dvou let od převzetí zboží vytknout vadu a uplatnit nárok na bezplatné řádné a včasné odstranění vady, právo na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti, a není-li to možné, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy, dle dohody smluvních stran.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím věci věděl, že věc má vadu nebo sám vadu způsobil. Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se také nepoužije, pokud Prodávající Kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním (např. slabé zvuky mechanických částí nebo nedodržení návodu k použití). Prodávající neodpovídá za vady vzniklé zanedbáním běžné údržby (např. nedotažením či poztrácením šroubů nebo za vady vzniklé použitím nevhodného čistícího prostředku).
Záruční lhůta začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na dodacím listě a/nebo faktuře.
Záruční doba je u webové nabídky produktů vždy uvedena. Zákonná záruční lhůta je obecně 24 měsíců. U některých nabízených produktů je záruční doba Prodávajícím nadstandardně prodloužená.
Reklamace zboží uplatněná po uplynutí záruční lhůty nemusí být Prodávajícím akceptována.
Kupující je povinen sdělit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu zjištěné vady zboží při jeho převzetí.
Je-li zboží dopraveno Kupujícímu přepravcem, je Kupující povinen zásilku při převzetí zkontrolovat dle přiloženého přepravního listu (počet balíků, neporušenost obalu a krabice). V případě poškození nebo neúplnosti zásilky má Kupující dle zákona právo doručenou zásilku odmítnout. Kupující v takovém případě sepíše reklamaci (protokol o shledané závadě) přímo s dopravcem a zásilka bude odeslána zpět prodávajícímu. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je také nutno neprodleně oznámit emailem na obchod@studio-ploc.cz. Prodávající seznámí Kupujícího s dalším postupem. Na dodatečnou reklamaci neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nebude brán zřetel.
Záruka se nevztahuje na poškození zboží nebo jeho dílů, které vzniklo:
Právo z vad nelze také uplatnit v těchto případech:
Při objednávání je nutné vzít v úvahu, že elektronické vzorníky látek, kovů a ostatních materiálů se mohou při zobrazení na různých monitorech lišit od barev skutečných. Doporučujeme před objednáním navštívit osobně studio prodávajícího nebo si vyžádat zaslání vzorníků Českou poštou.
Při reklamaci nebude brán ohled na rozpor mezi skutečným a elektronickým barevným zobrazením provedení.
Reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem Prodávajícího a právními předpisy České republiky, zejména Občanský zákoník, ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb.,
ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
Převzetím zboží od Prodávajícího souhlasí Kupující s níže uvedeným reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad a/nebo fakturu se všemi náležitostmi účetního dokladu a potřebnými údaji pro uplatnění záruky.
V případě, že se po převzetí zboží Kupujícím vyskytnou v záruční lhůtě vady (množství, jakost, provedení, účel použití), může Kupující uplatnit reklamaci. Místem pro uplatnění reklamace je sídlo Prodávajícího.
Při reklamaci zboží postupuje Kupující následovně:
Prodávající vystaví Kupujícímu na základě reklamace bez zbytečného odkladu reklamační protokol a maximálně do 30 dní od data následujícího po uplatnění reklamace Kupujícím (pokud se s Kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě), reklamaci vyřídí. Prodávající s přihlédnutím k povaze zboží, vady a přání Kupujícího navrhne řešení reklamace.
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu písemně uvedenou Kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady).
S přihlédnutím k povaze zboží a vady může být reklamace vyřízena následovně:
To neplatí, pokud Kupující před převzetím zboží o vadě věděl nebo vadu sám způsobil.
O vyřízení reklamace je Kupující informován telefonicky a/nebo e-mailem, který uvedl při uplatnění reklamace. V případě, že Prodávající reklamaci v uvedené 30 denní lhůtě nevyřídí včetně vyrozumění Kupujícího o vyřízení reklamace, má Kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
Odmítne-li Prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je z prohlášení Prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího, může Kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po přijetí do dne vyřízení reklamace. Nikoliv do vyzvednutí Kupujícím.
Kupující je oprávněn se obrátit se svou eventuální stížností, jež nebyla k jeho spokojenosti vyřešena reklamačními pracovníky Prodávajícího, na příslušný český soud nebo na Českou obchodní inspekci, případně na místně příslušný živnostenský úřad dle sídla Prodávajícího.
Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě, že:
V případě, že tato situace nastane, Prodávající se zavazuje neprodleně kontaktovat Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu.
Ve smyslu platných zákonů o ochraně osobních údajů a následujícího Obecného nařízení o ochraně údajů (GDPR) (nařízení (EU) 2016/679) je správcem údajů obchodní společnost Studio PLOC s.r.o. se sídlem Na Pankráci 449/11, Praha 4, 140 00, identifikační číslo 02690080, která je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 222432 (dále „Studio PLOC" nebo „prodávající").
Zde naleznete podrobné informace o sběru, zpracování a nakládání s vašimi osobními údaji.
Vážený Spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazkům, pište na naši emailovou adresu obchod@studio-ploc.cz.
Jestli se nám nepodaří spotřebitelský spor z kupní smlouvy vyřešit přímo vzájemnou dohodou, máte právo a můžete podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu. Subjektem, který je oprávněn mimosoudního řešení spotřebitelských sporů provádět je Česká obchodní inspekce:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, Praha 2, 120 00
E-mail: adr@coi.cz
Více informací naleznete na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh Kupujícího, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1.7.2024.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky včetně cen za dopravu bez předchozího upozornění a bez udání důvodu. Na již uzavřenou kupní smlouvu se vztahují obchodní podmínky platné v době jejího uzavření.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Kupní smlouva včetně podmínek je Prodávajícím archivována v elektronické podobě bez možnosti přístupu Kupujícího. Nicméně veškeré písemnosti, u nichž je zákonem vyžadována textová podoba, obdrží kupující e-mailem, kdy bude mít zajištěn trvalý přístup k nezměněným písemnostem. Doporučujeme tyto písemnosti, zejména objednávku a obchodní podmínky uložit pro pozdější použití.
Pro více informací nás prosím kontaktujte.